lørdag den 9. januar 2010

The Molly Ringwald Dance

Hvis jeg nogensinde på mirakuløs vis får uventet besøg af en engel, der giver mig chancen for at genopstå som teenager for en enkelt dag, ved jeg godt, hvem jeg vil være. Jeg vil være Molly Ringwald som Claire Standish i Breakfast Club. Og hvis jeg ikke får en hel dag, men kun fem minutter, skal det ikke bare være i en hvilken som helst scene i filmen, det skal være i dansescenen! Glem alt om alverdens atletiske krumspring som i Flashdance eller Girls just wanna have fun. Næ du, The Molly Ringwald Dance er the real deal. Det er straight outta ungpigeværelset med dans foran spejlet og hårbørster som mikrofoner... love it!


Der er John Hughes-kavalkade i Cinemateket i denne måned. Fire søndage i træk står den på tømmermandslindrende selskab af bedste kaliber i form af netop Molly Ringwald, Emilio Estevez og de andre ukronede prinser og prinsesser af firsernes teen-film.


Ingen kommentarer: